HTML

NetHarsona

A Kürt Akadémia NET-WORKS képzéséről a hallgatóktól és minden ami a Közösségi Médiával kapcsolatos. ( Facebook / Twitter / Linkedin / … )

Friss topikok

  • Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Bár a fentiekkel minddel egyetértek, de az nem tudom, hogy miért ilyen nem szép Linkedin URL-je va... (2012.02.23. 20:04) A messziről jött ember
  • Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: @Boribaba: Szerintem lesz nekem még 30 bejegyzésem, ami lenyomja ezt. (2012.01.23. 19:31) Kabátlopásba keveredtem
  • Repus: Nagyon tetszik a "netharsona" név! Jó választás! (2011.12.09. 21:40) Bevezetés

Mire jó a Twitter?

2011.12.09. 10:27 Boribaba

 Berényi Konrád előadása a Net-Works képzésben

Őszintén fogalmam se volt róla eddig, hogy mire jó a Twitter. Csak annyit tudtam, hogy egy felület, ahol 140 karakterben mindenki megoszthatja a gondolatait azokkal, akik erre kíváncsiak.

De kiknek a bejegyzéseit láthatjuk, és kik láthatják a mieinket? Berényi Konrád szavaival: „A Facebookon azokat követjük, akik az osztálytársaink voltak, a Twitteren pedig azokat, akiket szerettük volna, ha az osztálytársaink lennének.” Tehát bárkit követhetünk, akár magát SP-t is, akit több ezer tinilány követ, annak reményében, hogy hátha visszajelöli őket. Van választék, hiszen ma már világszerte több mint 200 millióan twittereznek.

Nálunk mégse lett a Twitter olyan népszerű, mert vele egy időben tört be a Facebook, és rögtön elszippantotta a közönséget. Akik manapság Magyarországon twittereznek, azok leginkább a bloggerek, akik amúgy is egész nap a gép előtt ülnek.

Ha elkezdünk twitterezni először sok embert kell elkezdenünk követni, ha szerencsénk van páran vissza fognak jelölni, és így követőket szerzünk magunknak. Amikor ez a folyamat az elején van, akkor igenis 1-2 követővel, - vagy akár anélkül is, - folyamatosan bejegyzéseket (tweet-eket) kell írnunk, hátha valaki felfigyel ránk és elkezd követni. Ha tartalmasak a bejegyzések, vagy a témájuk egyedi, akkor erre van is esély. A legfontosabb, hogy legyünk érdekesek, rendszeresen írjunk, és 140 karakterbe férjen bele a mondanivalónk mindig. Könnyű mondani…

 Ha van 100 követőnk – amit nem is olyan könnyű elérni figyelembe véve, hogy idehaza mindössze húszezer aktív felhasználó van – akkor már jó eredményeket érhetünk el egy üzenet közvetítésével. Ugyanis a követőink továbbküldhetik (retweet) a bejegyzésünket, ami 100 ember esetén akár tízezer emberhez is eljuthat. Így működik a vírushatás.

Ugyanakkor követelmény a Twitternél, hogy aktuálisak legyünk. Egy 3 órás hír, már nem hír a Twitteren.

 Mi, online marketinggel foglalkozók leginkább arra tudjuk használni a Twittert, hogy követjük az online marketinges szakembereket, például Berényi Konrádot ( http://twitter.com/#!/b_konrad )és ötleteket meríthetünk az írásaikból. Másik lehetőség, hogy a márkánk célcsoportját követjük pár véleményvezért kiválasztva, és így megfigyelhetjük az aktuális trendeket a fogyasztóink között.

Ugyanakkor, ami a leginkább érdekelt engem, hogy hol van a pénz, az üzleti lehetőség a Twitterben, az nem derült ki, ezen még a Twitter tulajdonosai is gondolkoznak… Ismét Konrádot idézve: „A Twitter egy túlkoros start-up, de jól áll neki!”

Hát addig is mindenki döntse el, hogy mennyi ideje és energiája marad a kötelező Facebook-aktivitás mellett a Twitterre és, ha úgy érzi, vágjon bele…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netharsona.blog.hu/api/trackback/id/tr863450141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása